Sider

søndag den 18. august 2013

Fjern nemt fedt fra pander

En gang imellem, så bliver vores pander altså bare super fedtede og det er så besværligt, at få af panderne igen. Det kræver i hvert fald opvaskemiddel, hvis du spørger mig, men det er de færreste pander der må udsættes for den slags. Derfor gik jeg i tænkeboks for, at finde en løsning der var lidt nemmere.


Og jeg fandt faktisk en, så mine pander ikke længere er 
irriterende at vaske op. Det tager 12 minutter, 
hvor du ikke gør meget andet end lige at hælde en 
blanding ned i panden og så ellers bare vente :)


Det skal du bruge:

En fedtet pande
Bagepulver
Vand


Sådan gør du:

Hæld lidt vand i panden, så der er lidt over det hele og drys på bagepulver ud over. 
Bland det sammen til en ensartet masse og lad det sidde i 10 minutter. 

Når de 10 minutter er gået, så er den klar til at blive skyllet af. 
Rester kan fjernes med en klud og hvis de er genstridige, så giv 
panden en tur mere med bagepulver og vand. 


På billederne nedenunder kan panderne ses efter en omgang med bagepulver og vand. 
De er blevet fine og rene, lige klar til at komme i skabet igen. 
Jeg skyllede dem rigtig godt, så jeg var sikker på, at der ikke var 
flere rester af bagepulver tilbage på panden.



De ser ikke lækre ud, men det kommer de til :)


Sådan kommer de til, at se ud (nedenunder).


Den lille var lidt mere genstridig og skulle have to gange for, at komme 
til at se fin ud igen, men det lykkedes ;)


Længe leve bagepulverets effekt på fedt :)


Lavet af Peacefulangel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar