Sider

lørdag den 31. august 2013

Kopkager - Kokos Brownie

Uha ja, så fik jeg mig lige en ny USUND hobby, nemlig kop kager ;) De smager da himmelsk og kan laves i små portioner. Det er da skide smart og så tager de kun 3 minutter at lave med bagning. Nu er der i hvert fald ikke mere panik inden gæsterne kommer, for det er nemt, hurtigt og bliver lavet lige til at servere. 

Det skal du bruge:

2 spsk Oliven olie
2 spsk Usødet kakao
4 spsk Sukker (jeg har brugt rørsukker)
4 spsk Hvedemel
4 spsk Vand
1 spsk Kokos

En kop der kan tåle microovn
Microovn
Ske

(Jeg tror de fleste kopper kan tåle microovn. Ingen af mine har taget skade endnu :))


Det er så simpelt, at det er underligt, at jeg ikke har tænkt på det før, men længe leve pinterest, hvor jeg fandt en masse KopKage opskrifter, men ingen der virkelig tiltalte mig. Jeg surfede rundt på nettet og støtte ind i en masse danske opskrifter også og har modificeret dem lidt, så de passer til mig :)

Sådan gør du:

1. Fyld alle de tørre ingredienser ned i koppen først. 


2. Fyld de våde vare i koppen. 


3. Bland det hele rigtig godt sammen. 


4. Bag kagen i microbølgeovnen på max styrke i 1½ minut.


5. Spis kagen :) Nemt ikke?

Pas på kagen er MEGET varm, når den kommer ud 
og har godt af at stå bare 1 minuts tid, inden den spises. 


Kagen her er robust, meget tung chokoladeagtig, men smager fantastisk. 
Et godt glas mælk til eller vanilieis vil sætte prikken over i'et til denne kage. 

Vil du gerne have den lidt mere tør, så giv den 2 minutter i microbølgeovnen i stedet for 1½ minut. 

Kagen kan spises fra koppen eller den kan forsigtigt skæres ud af koppen med en kniv 
og serveres på en tallerken. Du bestemmer :) Jeg syntes det er sjovest, at spise den af en kop :)

Energifordeling i hele kagen:

Kcal: 537
Protein: 7 gram
Kostfibre: 3 gram

Jeg regner med, at prøve flere variationer af denne skønne kage, da den er super nem og jeg så ikke spiser mere end den ene stykke kage. Jeg vil også prøve at finde nogle modeller der er lidt mindre fedende :) Jeg holder jeg helt klart opdateret, når der sker noget nyt på KopKage fronten. 

Lavet af PeacefulAngel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar