Sider

fredag den 23. august 2013

Vatrondellernes erstatning

For at spare miljøet og spare tonsvis af gode danske kroner, har jeg nu lavet mine egne "vatrondeller", som er genbrugelige og billige. De her kan vaskes og koster kun 2½ krone at lave. Jeg har lavet en super simpel model af en "rondel" jeg så på Pinterest - den her (er du ikke på Pinterest, så er blogindlægget her).De er tynde, nemme at håndtere og går ikke i stykker når de bliver våde. De kan laves runde, hvis det passer bedre ind i stilen i dit hjem. 

På billedet se både den rigtige vatrondel, som kan koster formuer, når de bruges hver dag og min som er genbrugelig. Den kan laves i alle mulige farver. Ingen syning, kun saks og lineal :)


Det skal du bruge:

Lineal (ikke vidst på billedet)
Saks
En ny indkøbt klud 


Sådan gør du:

Fold kluden ud, så den kun er i et lag.
Mål den størrelse du gerne vil have. Mine er 5 cm x 5 cm. 
De er ikke så store, men jeg syntes det er passende for mig. 
Klip den første "rondel" ud og derefter kan du bruge den som måleenhed til de næste.


Når du er færdig med, at klippe, så har du en lille bunke, som er klar til brug. De er dejligt bløde og kan hurtigt komme i vaskemaskinen i en BH pose, så har du styr på dem mens du vasker.


Her står de så i en lille bøtte på badeværelset. Jeg har puttet dem i en bøtte, 
så de ikke bliver støvede eller på anden måde beskidte. Det er jo ikke
godt for vores hud, hvis de har urenheder med sig.

Bøtten skal friskes op, så den er pænere at kigge på. Jeg lover, 
at opdatere jer, når jeg har fundet en pænt design til den. 


De her kostede som sagt længere oppe ca. 2½ krone, at lave og hvis du køber 
de billigste vatrondeller så koster de 7½ kroner, så der er da lidt at spare hver gang du 
vasker dem her :) Både pengemæssigt og miljømæssigt.

God fornøjelse :)

Lavet af PeacefulAngel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar