Sider

lørdag den 7. september 2013

Engle af papirclips

Jeg er i gang med et større gør det selv julepynt projekt, kaldet Projekt Julepynt 2013. Jeg ved godt at jeg er gået tidligt i gang, men det er godt at være på forkant med den slags, når jeg nu har tænkt mig at lave alt pynten selv, samt juletræet ;)

Mit første projekt i denne serie er disse simple engle, som jeg så en af art af på pinterest. Jeg syntes de er helt vildt søde og ville derfor gerne lave dem.

Jeg havde nogle sort/hvide perler, som jeg ikke vidste hvad jeg skulle bruge til, så de er nu blevet til engle. Farvemæssigt er de ikke så julede, men så kan de bruges hele året og det er jo også dejligt.

Det skal du bruge:

Fladtang
Saks
Tråd
Perle
Papirsclips


Sådan gør du:

Step 1

Fold papirsclips'en helt ud, så lige som du kun kan gøre det. Den behøver ikke, at være helt lige, da den jo skal bukkes igen om lidt. 


Step 2:

Brug din fladtang til at finde midten og holde clipsen mens du laver step 3.


Step 3:

Fold enderne ind, som på billedet. 


Step 4:

Bøj dem helt ind over hinanden, så du danner den kjole englen skal have. De to ender skal blive til vinger. 


Step 5:

Du tager den ene ende og bukker ind mod kjolen. Som du kan se på billedet, så har jeg allerede bukket den ene vinge ind. Prøv at få den anden til at ligene eller i hvert fald, at sidde på samme højde som den anden. Det er temmelig svært at få dem til, at ligene nøjagtigt, hvilket du kan se på det aller sidste billede, hvor jeg viser dem jeg har lavet. 


Nu har du bukket begge vinger ind og det er nu tid til at give den et hoved og en snor at hænge i. 


Step 6:

Klip en snor i en passende længde alt efter hvor din engel skal hænge og lav den så dobbelt, som på billedet. 


Step 7:

Put snoren rundt om stykket mellem vingerne, ved at putte de to løse ender ind gemmen løkken. 


Step 7:

Nu mangler den kun hovedet og det trækkes bare ned over snoren og så er den faktisk færdig. Bind en knude i toppen af snoren, så den kan hænge på en gren eller lignende :)


Her er de engle jeg har lavet på samme måde som den her vi lige har lavet. De er kommet til at se meget forskellelige ud og jeg har prøvet med lidt forskelligt med krop og vinger. Nogle af englene har en knude lige over hovedet, men det er ikke nødvendigt, så længe du har en ude i den anden ende. 

Den til venstre er den vi har lavet sammen :)


Jeg planlægger at lave dem her til at hænge i vinduer og døre, så vil jeg lave nogle mere festlige til juletræet - regner med en 4-5 forskellige slags - samt jeg vil lave nogle til at sætte på gaverne til jul (måske hele året). 

Jeg har allerede ideer til hvordan de skal se ud, så lige så snart jeg får dem lavet så kommer de på bloggen her. Jeg har lavet den ene af dem, som jeg regner med skal hænge på juletræet, men vil lige lave lidt flere inden de kommer på her ;)

Lavet af PeacefulAngel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar