Sider

torsdag den 5. september 2013

Lilla lysestager

Nede i genbrugsforretningen var der disse søde glas, som jeg bare faldt for med det samme. Dog syntes jeg ikke, at de var helt perfekte endnu, da de manglede lidt farve. Jeg elsker farver og lige fortiden er lilla in i mit liv. Det har den nu været længe :)

Det skal Du bruge:

Glas
Fyrfadslys
Akrylmaling
Pensel


Sådan gør du:

1. Da jeg kun vil have det nederste stykke malet og ikke der hvor pynten (stregerne) er, 
så har jeg sat tape hen over det nederste stykke af pynten. 

Prøv, at få det så lige som muligt, da det er ret tydeligt, hvis det er skævt, 
når det er færdigt. Jeg ved det er svært, da glasset er rundt, men det kan lade 
sig gøre med lidt omhu. Mine er blevet lidt skæve, men det er en del af charmen ;)


2. Mal hen over det nederste stykke af tapen for, at lukke den af. 
Stryg oppe fra og ned, så tapen kommer til at ligge tæt ind til glasset 
og malingen ikke ryger ind under. Det giver en skarp og flot linje.


3. Mal hurtigt den anden vej, så malingen kommer til, 
at ligge i den rigtige retning, hvis du vil have det lige som mit. 


4. Mal hele vejen rundt om glasset. Det er helt okay at det ikke dækker helt. 
Det skal have en gang mere, når det er tørt. 


5. Lad malingen tørre og giv det omgang nummer to. 
På billedet ovenover har glasset til venstre fået en gang 
og glasset til højre har fået to gange. 


6. Mens du venter på, at det tørre mellem første og anden gang 
(eller du kan gøre det til sidst, efter anden omgang), så mal den øverste kant. Jeg duppede bare forsigtigt lidt maling på med en pensel og lod det tørre, inden det fik en omgang mere. 


Nu er du færdig. Mine vaser ser sådan her ud, når de er færdige. 
Der er lidt ujævnheder i den nederste linje, men jeg kan faktisk godt lide den sådan her. 


Til sidst, så er de her med lys i. Syntes projektet er lykkedes rigtig godt :) Den har fået et rustik look, som jeg ønskede, så det er rigtig godt :)

Lavet af PeacefulAngel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar