Sider

tirsdag den 10. september 2013

Kopkager - Kanel kage

Jeg er blevet vild med, at lave disse små kager, som er både hurtige og nemme at lave. Det er ikke godt for den sunde livsstil jeg prøver at have, men skidt med det, så længe det ikke er hver dag. Jeg må bare gå en ekstra lang tur efter sådan en skøn kage som denne :) Det tager kun 1½ minut i microen og ca. 1½ minut at forberede, så til den lille lækker sult er den bare super god, dog er den stadig fyldt med kcal. Jeg vil prøve om jeg kan finde en lidt sundere udgave af disse KopKager, men det tager lidt tid ;) Jeg lover, at opdatere jer, når det sker. 

Det skal du bruge:

4 spsk mel
4 spsk rørsukker*
4 spsk vand
2 spsk olie
10 gram grofthakkede mandler (ca. 10 mandler)
1 spsk ren kanel

* Almindeligt sukker kan også bruges. Jeg havde kun rørsukker i huset, så derfor var det, det jeg valgte at bruge :)

Sådan gør du:

1. Bland det hele rigtig godt sammen i en kop der tåler microbølgeovn.

2. Put koppen i microbølgeovnen på maks styrke i 1½-2 minutter.

Kagen er færdig og meget varm, så lad den køle et minuts tid inden du spiser den, hvis du altså kan vente :) 

Sådan ser kagen ud, når den er kommet ud af ovnen.


Sådan ser kagen ud inden i :)


Energifordelingfor hele kagen:

503 kcal
6 gram protein
5 gram kostfibre

Værgso og spise :)

Lavet af PeacefulAngel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar