Sider

torsdag den 26. september 2013

Små juleophæng

Jeg er i gang med Projekt jul og de her juleophæng til store juletræer, vinduer og døre er et af projekterne, som skulle laves i projekt jul 2013. Se alle projekterne under Projekt jul 2013 her.

Det skal du bruge:

Toiletrullerør
Maling (jeg brugte acrylmaling)
Snor
Saks

Sådan gør du:

Det her er nemt, men kræver stadig lidt tålmodighed, da det er meget små det vi arbejder med her. I hvert fald pynten indeni er meget småt. Du tager et toiletrullerør og klipper det i 4-5 lige større stykker. Jeg klippede det i 5 lige store stykker. Det syntes jeg var en passende bredde til mine ophæng. 

Derefter malede jeg rammerne i de farver jeg gerne ville have. Jeg malede både indeni og udenpå i samme omgang, så jeg ikke skulle vente med at male indersiden til ydersiden var tør. Jeg er lidt utålmodig, så derfor begge sider på samme tid. Så lod jeg det tørre helt og gav dem en omgang mere. De har fået to omgange alle sammen og misser du en plet, så er det nemt lige at rette op på den med en lille klat maling, uden det ses når den er tørret. 

Klip de figurer du vil have ud af paprøret. Jeg brugte kun 1 rør til alt det her. Indersiden af mit rør var ved at falde ud, så den brugte jeg til de små figurer inden i røret. Jeg lavede et lille juletræ, hjerter og stjerner. Det var det der virkede nemmest, men du kan jo lave lige det du vil :)

Pap figurene skal også males, men kun en side af gangen ellers er det svært for den ene side at tørre ordentligt. Lad dem tørre helt inden du vender dem og maler den anden side. Når, de er tørre og rørene er malet to gange og tørre, så kan du sammensætte dem, som du ønsker det :) for mig blev det til:

Juletræ

 

Stjerner 

 

3 slags hjerter

  

Her er de alle sammen samlet på et billede. Jeg syntes de er hyggelige :)


God fornøjelse
P.A

Ingen kommentarer:

Send en kommentar