Sider

lørdag den 21. september 2013

Guide til at lave kuverter

Kuverter er bare så dejlige og have og hvis du skal ud og købe nogle, som er virkelig flotte - ja så koster det altså en formue. Jeg kan godt lide, at mine kuverter er super farvestrålende og ikke alle sammen er ens. Derfor holder jeg meget af, at lave dem selv. Det er super simpelt og nu kan du også lave dem, med denne guide. 

Det skal du bruge:

Papir af en hver slags
Tape/Lim

Sådan gør du:

Klip Papiret, som vidst på billedet. Den er 22 cm bred og 27 cm lang. De to flapper er 18 cm høje og 2 cm brede. Min er ikke helt ens i begge sider, men det går alligevel.


Jeg har brugt tape her, men du kan sagtens bruge lim, hvilket sikkert også holder meget bedre, når de skal sendes ud i verden :) Bukker flapperne op og lim/tape på indersiden og buk så ned på det store stykke. Sørg for, at det bliver trykket godt mod hinanden.


Put lim/tape på ydresiden af flapperne og buk konvolutten sammen, op mod spidsen. Sørg for, at de bliver trykket godt imod hinanden ligesom før. 


Nu ser den så sådan her ud. Buk spidsen ned over resten af kuverten. 


Så er du færdig og kan nu pynte den eller bare sende den, som den er. 


Jeg har her bare brugt farvet printerpapir, men du kan også bruge andet papir. Jeg vil i et andet indlæg vise forskellige designs på kuverterne, så du måske kan få lidt inspiration til spændende kuverter. Jeg har i hvert fald nogle, som jeg gerne vil vise i mit Projekt Jul 2013

Lavet af Peacefulangel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar